My highschool year in Fayetteville!

Sectionals, Thanksgiving and Black Friday!

Helllo allemaal,

Hier gaat het heel erg goed! Ik ben nu twee en een halve week bij mijn nieuwe gastgezin en ik heb het echt heel erg naar mijn zin! Ze zijn heel erg lief en gezellig en we doen veel leuke dingen! Het komt helemaal goed dus :).

Twee weken geleden hadden we onze laaste cheer wedstrijd van het seizoen, sectionals. Echt heel erg spannend!! We moesten zo'n anderhalf tot twee uur met de bus rijden naar de wedstrijd. Toen we daar aankwamen moesten we ons snel omkleden en toen hadden de 5 seniors (waaronder ik) indivituals. Dat houdt in dat je in je eentje een soort van kleine cheer routine moet doen. Als eerste moet je tumbling doen, dan 3 jumps en als laaste een cheer. Ik vond het eigenlijk maar niets, omdat ik pas 3 maanden cheer en al die andere meiden al zo lang.. maar opzich ging het niet eens zo slecht haha. Na de indivituals moesten we ons gaan opwarmen voor de wedstrijd. Wij waren eigenlijk allemaal best wel zenuwachtig, want sectionals is onze belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Onze routine ging echt goed, de beste die we ooit gedaan hadden tijdens een wedstrijd, dus daar waren we allemaal echt superblij mee! Aan het einde van de middag werd de uitslag bekend gemaakt en wij waren eerste geworden in onze divisie! Ook waren wij 2de geworden van de hele dag (er waren ong. 60 teams)!

Omdat dit het laaste was wat we deden met deze groep, hadden we een half weekje later een Banquet. Dat is een soort van dineer en dan reiken ze certificaten en awards uit. Het hele team kwam bij elkaar en ook de ouders waren er, dus heel erg gezellig. Ik had uiteindelijk de award gekregen voor de 'Most Improved'!

Afgelopen donderdag was het Thanksgiving, een hele belevenis voor een Nederlander haha. De dochter van mijn gastmoeder was ook thuisgekomen van college, dus dat is heel erg gezellig. Wij gingen naar de ouders van mijn gastmoeder om daar Thanksgiving te vieren. Mijn gastmoeder had speciaal voor mij courgette gemaakt (mijn lievelingseten) en dat hadden we meegenomen. De hele familie was bij elkaar gekomen, zo'n 20 mensen, dus best wel drukjes, maar heel erg gezellig. We hebben met z'n allen lekker gegeten, natuurlijk Amerikaanse Turkey, er was echt niet normaal veel eten. Rond een uur of 7 waren wij naar huis gegaan en toen eigenlijk gelijk naar ons bed gegaan, want de volgende ochtend zouden we er vroeg uit gaan voor Black Friday.

5am. de wekker ging.. BLACK FRIDAY! In alle vroegte waren wij naar de eerste winkel gegaan om inkopen te doen. Volgensmij zijn we daar wel een uur geweest ofso.. Daarna waren we nog naar wat andere winkels gegaan en hadden we rond een uur of 12 gelunched. Na het lunchen gingen we naar het winkelcentrum in Syracuse. Heeeeeel erg groot en natuurlijl onwijs druk. In elke winkel hadden ze enorme kortingen op alles, dus wij moesten daar gebruik van maken! Black Friday is echt een gekkenhuis hier.. Iedereen doet vooral inkopen voor kerst, want dat is hier eigenlijk al een beetje begonnen. In alle winkels zie je al kerstartiekelen liggen en heel erg veel huizen zijn al versierd met kerst dingen. Aan het einde van de dag waren we ook echt kapot, en eigenlijk paste er ook niet veel meer in de achterbak, want die zat helemaal vol..

Wist jedat..

  • Op de scholen in Amerika ook (verstandelijke) gehandicapten zitten? Ze volgen hier gewoon de lessen en krijgen daarnaast ook een speciaal programma aangeboden, en ze worden hier echt met respect behandeld!
  • Je hier nooit lesuitval hebt.. Er is altijd een inval leerkracht.
  • Tijdens de gymles gaat keihard de muziek aan als we bezig zijn om het wat gezelliger te maken.
  • Overal in de school er van die waterfontijntjes zijn?
  • Ze hebben hier het 'mobilie computerlokaal'. Dan komt er een hele grote kist op wieltjes de klas in en daar zitten allemaal kleine laptops in, waar we gewoon op kunnen inloggen en ons werk kunnen doen in het lokaal.
  • Ze hier geen Whatsapp kennen.. en het is nog wel gratis!
  • Iedereen hier met Backpacks loopt en ik denk ik de enige ben die met een handtas door de school loopt..
Lieefs vanuit Amerika!
''Black Friday: because only in America people trample each other for sales exactly one day after beeing thankfull for what they already have.''

Reacties

Reacties

lenie

Wat fijn dat je zo'n leuk gezin hebt gevonden. En je verhaal was weer erg gezellig om te lezen. Steve heeft Thanksgiving ook bij de familie van een vriend gevierd. Ze zijn kamperen. Ik he nog niet gehoord hoe het was want hij heeft geen internet daar. Ik hoop dat je het in je nieuwe gastgezin héél fijn blijft hebben zodat je verhuizing maar beter is geweest. Alles heeft een reden.

Héél veel plezier en tot de volgende keer.

Groetjes lenie

Ria Gaudelius

Leuk geschreven Larissa! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Voor iedereen hier een hele geruststelling.
Je hebt het allemaal goed voor elkaar.
Wat ben jij een zelfstandige meisje, zeg! Daar mag je best trots op zijn!Ga maar lekker door met genieten.
Veel groetjes uit het koude, grijze Nederland van Ria

Jacqueline

Hey wijffie,

Wat een ontzettend leuk verhaal weer van je! Top om te horen, dat je het zo naar je zin hebt in je nieuwe gastgezin. Ik hoop dat je hier gezellig mag blijven tot het eind van je programma, zal flink voor je duimen. Geniet ervan girlie en tot schrijfsssss dikke knuffff uit het Uithoornse dorp van ons xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!