My highschool year in Fayetteville!

American Life

Hooooi iedereen!

Het is alweer gewoon een maand geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven, dus het wordt tijd dat ik jullie weer eens even op de hoogte breng!

3 weken geleden ben ik voor het eerst naar school gegaan! Heel erg wennen was dat, want alles is zo anders. Mijn rooster is eigenlijk elke dag hetzelfde en de lessen duren maar 40 minuten. Ik begin met koken, dan wiskunde, scheikunde, gym, Engels, lunch, geschiedenis en als laaste een studie uur. Mijn school begint elke dag om kwart voor 8. Van kwart voor 8 tot 10 voor 8 hebben we homeroom. Dan moet je naar een lokaal (ik zit in International Homeroom) en dan laten ze het nieuws van de school zien voor die dag, daarna beginnen de lessen. Mijn school is best wel groot en de eerste dag was ik natuurlijk verdwaald geraakt, waarom niet?! Nu weet ik het gelukkig allemaal wel, waar alles is, maar het duurde even. De meeste klassen die ik volg zijn met Juniors en niet met Seniors, terwijl ik een Senior ben, maar dat is omdat ik bepaalde vakken moet volgen van de school die alleen maar worden gegeven in het Junior jaar. Mijn school eindigt om 5 over 2 en dan moet ik nog 2 uur wachten voor cheerleading practice. Ik doe dan meestal mijn huiswerk (we krijgen elke dag huiswerk voor elk vak, omdat je elke dag alle vakken hebt). Van 4 tot kwart over 6 hebben we dan cheerleading practice. Ik vind het nog steeds heel erg leuk om te doen, het is soms best zwaar, omdat ik lange dagen maak, maar dat komt helemaal goed! Tegenwoordig moet ik ook met de schoolbus naar school. Je zou denken, dat is supergaaf, dat dacht ik ook maar niet als ie al om half 7 voor de deur staat haha.. Dat is wel even een tegenvaller, maar ach. Afgelopen week hadden we Battles of the Clases. In de avond kwam iedereen naar de gymzaal in de school en toen gingen we spelletjes doen (battles). Echt de gekste dingen, zoals voetballen op handen en voeten. Uiteindelijk hadden de Seniors wel gewonnen, YAY!

Vorig week zijn we appels gaan plukken! Echt grappig om te doen. We gingen met een soort van karretje naar de appel bomen en daar konden we zoveel appels plukken als we maar wilden en ondertussen kon je ze ook gewoon eten! We hebben nu zoveel appels, dat we binnenkort er maar eens appeltaarten van moeten gaan maken haha.

Twee weken geleden, moetsten de cheerleaders vrijwilligers werk doen bij de DOME. De DOME is het stadium van Syracuse University. Wij moesten het eten en het drinken verkopen tijdens de football wedstrijd. Echt een onwijs groot stadium is dat zeg en dat is alleen maar van een universiteit. In Amerika hebben ze geen voetbal clubs, zoals Ajax, maar hier spelen de scholen en colleges/universiteiten tegen elkaar. Volgensmij doet Syracuse het wel goed op dit moment haha.

Afgelopen weekend ben ik met een ander Nederlands meisje (zij zit 20 minuutjes bij mij vandaan!) gaan indoor rollerskaten! Echt superleuk. Het was wel een uurtje rijden, maar ach, voor amerikaanse begrippen is dat helemaal niets. We zijn daar ook nog even lekker gaan winkelen en gaan luchen, een top dagje dus! Ik ken haar eigenlijk nog niet zo heel erg lang, maar we kunnen goed opschieten en het is altijd gezellig! Het is wel echt fijn om iemand in de buurt te hebben die dezelfde taal als jij spreeks, want soms wordt ik gewoon helemaal gek van al dat Engels, je hoort het natuurlijk 24/7. In het begin was dat vooral even wennen, omdat je vaak nog denkt in het Nederlands, maar wel in het Engels moet antwoorden, gelukkig gaat dat nu allemaal al stukken beter en ik merk ook dat ik al wat ga denken in het Engels. Eigenlijk wel echt raar als je er over nadenkt haha.

Met mijn gastgezin gaat het goed! Mijn gastbroertje groeit echt heel erg snel, het lijkt alsof hij 3 maanden is, terwijl hij pas 1 maand is hahaha. Hij is superlief en echt een lachenbekje! Volgensmij huilt ie in de nacht alleen soms best wel veel, alleen ik hoor dat nooit, want ik slaap er gelukkig doorheen, dus dat is wel lekker. Mijn gastzusje Charlie begint steeds meer te praten. Eerst waren het een paar woordjes, maar nu begint ze al een aantal zinnetjes te zeggen! Volgesmij vindt ze het wel leuk dat ik er ben, gelukkig maar haha! Vaak in het weekend gaan we naar Colleen haar ouders toe om daar avond te eten. Zij hebben een best groot huis met een hele grote tuin, waar we lekker in kunnen rennen en spelen. Colleen haar ouders zijn heel erg lief en altijd heel erg geintereseerd in mij, ze willen alles over Nederland weten!

Elke week hebben we een football game en dan moeten wij cheerleaden. De eerste wedstijd was wel even wennen, want ik wist niet precies hoe het ging en wat wij allemaal moesten doen. Een Amercan Football game duurt 4x 12 minuten, maar dan moet je er wel alle pauzes en time-outs bij rekenen en dan duurt het ongeveer 3 uur! Echt lang, dat had ik echt niet verwacht. Wij moeten dan ook gewoon 3 uur cheerleaden, best wel vermoeiend. De afgelopen 3 games heeft het alleen maar geregend en daar wordt je niet echt vrolijk van, want het is zo koud.. De laaste game was de regen voor de game zelfs zo erg dat wij naar binnen moesten en toen hebben we bijna 2 uur gewacht todat de wedstijd weer door ging.. Het hoort erbij, maar ik zou toch wel liever willen dat het gewoon droog is haha!

Deze week is het Spirit Week op school. Dit is de week voor Homecoming. Homecoming is de dag dat het football team de laaste wedstrijd thuis heeft (vrijdag 28 september). Afgelopen maandag was het 'Lazy Day', dus ging iedereen in hun jogging kleren naar school. Er waren zelfs mensen echt in hun pyama.. hahah. Op dinsdag was het tye-dye tuesday. Woensdag waren we vrij en op donderdag (morgen) is het Class Color day. Wij als Seniors moeten in het zwart en op vrijdag is het Spirit day. Op deze dag is ook de Homecoming game, dus iedereen gaat in kleren van de school naar school. Wij moeten in ons cheerleading uniform naar school! In het midden van de dag is er een Pep-Rally. De hele school gaat dan naar de track (voelbal stadium) om te vieren dat het Homecoming is. Wij als cheerleaders moeten dan ook wat gaan doen, ik weet alleen nog niet wat, want dat horen we morgen. In de avond hebben we dan de game en daarna is er een Homecoming dance. Ik heb er nu al heel erg veel zin in!

Ik ga nu slapen, want ik moet morgen weer vroeg op voor school!

Liefs Larissa

Reacties

Reacties

Mirella

het klinkt allemaal helemaal te gek, maar wel heeeeeel vermoeiend. Het is dus geen luizenleventje. Neem dus wel goed je rust (ja mam!! HAHHAHAHAH).
Veel plezier en dikke kus van ons allemaal!
Mirella

Susan

Hey Larissa, wat een verhaal zeg! Net als in de film ha ha. Maar wat heerlijk dat je het zo leuk vind. Geniet maar lekker dikke kus Susan

Raphaela

Hey,
Alles klinkt echt te gek! Jammer dat je geen appeltaartjes naar ons kunt sturen ;)
Geniet er van, het klinkt net als een film.
X Raf

Jacqueline Mattijs en Rodrik

Hoi Laris,

Wat leuk om zo'n uitgebreid verhaal over je te lezen. Volgens mij ben je een ontzettende druk baasje en maak je lange dagen half 7 tot 6.....Dan hebben we het hier toch wel relaxed om 10 minuten van school te wonen! Ik kan me voorstellen dat je het engels zo af en toe wel zat bent ja! Superleuk dus dat je een nederlands meisje hebt ontmoet, zit ze ook bij jou op school? Je ziet er trouwens top uit in je cheerleaderspakje, nu alleen nog iet wat bruinere benen......ha ha
Je komt dus straks ook terug als kok in de dop, kun je samen met Rodrik vast een superdiner voor ons allemaal maken.
Liefs en dikke kus van ons allemaal!

Zoe

Klinkt leuk allemaal. Wel fijn dat er een nederlands iemand in de buurt is. Zwaar he dat sporten en die lange dagen. Goed eten en veel rusten. Dan komt het goed;)

Geniet er van, voordat je het weer is het alweer zomer hihi
have fun

lenie

Het klinkt allemaal héél spannend Laar. De tijd gaat daar volgens mij nog sneller dan hier met zo'n druk programma. Steve heeft zijn visum voor 98% rond en vertrekt waarschijnlijk half oktober. Dan heb ik dus ook een kind in de usa. Gek hoor. Nou héél veel plezier nog daar en we houden contact. Xxx

José Bakker

Hoi wat een druk leven en wat moet je vroeg klaar zijn voor de bus.Nog heel veel plezier en tot mails

nes

lieve Larissa
wat heb ik genoten van je blog,maar wel wat heb je het druk,ook met veel leuke dingen!!!
nog heel veel leerplezier,kus nes

Sabine Kuyt

Hoi Larissa,
wat een druk leven heb je daar, maar wel leuk natuurlijk en spannend. Wat is het stadion groot zeg, heel anders dan hier en hm, ja dat je zo vroeg voor de deur moet staan om op de schoolbus te wachten, dat is minder maar ach ja het hoord erbij.
Leuk dat je een Nederlands meisje in de buurt hebt waar je af en toe mee kan afspreken, dat geeft vast wel een beetje een thuis gevoel. Ik vind het onwijs top dat je dit doet en iedereen is erg trots op je. Veel plezier nog, liefs, Sabine

omaliz

Lieve Larissa, Wat een leuk en uitgebreid verslag,je maakt echt hele lange en drukke dagen. Maar gelukkig kan je in het week-end weer ontspannen.De foto,s zijn ook heel leuk.Je hostparents zullen ook wel trots op je zijn,maar wij zijn trotser dan trots op jou. Ik stuur je gauw een mail of we skypen. Groetjes aan de familie en voor jou veel liefs en kussies,ik mis je Oma Lizxxxxxx.

lenny

hoi larissa wat een waanzinnig leuk verslag hoe je het allemaal beleeft daar wat een druk leven maar je bent jong dus dat lukt allemaal best maar ik heb veel bewondering voor jou en ik vind het geweldig hoe je het allemaal doet hier wordt het al herfst met veel regen en af en toe een mager zonnetje nu lieverd ik stop ermee dikke kus lenny daaaaag!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!