My highschool year in Fayetteville!

CNYCL Competition!

Heyy!

Afgelopen zaterdag hadden we onze eerste cheerleading wedstrijd van het seizoen, erg spannend allemaal, maar voor mij was het natuurlijk ook mijn eerste cheerleading wedstrijd ooit! We hebben ongeveer twee maanden hiervoor getraind, dus we wilde echt een goede routine neerzetten.

De hele week voordat we onze wedstrijd hadden, deden we een spiritweek met elke dag een andere spirit! Een dag deden we een feeën spirit haha. Echt net een verkleedpartijtje!

Op woensdag hadden we alleen een mail gekregen van de derictor, dat we geen gekke spirits mochten doen, omdat ze het een vorm van pesten vinden en mensen raken erdoor afgeleid. Een beetje vaag, maar ach, de hele school moet zich eraan houden.

De vrijdag avond voor de wedstrijd hadden we nog een football game, die pas om 8 uur begon.. Wij waren daar wel de hele tijd gebleven om de jongens aan te moedigen, maar helaas hadden ze verloren op maar twee punten.. Uiteindelijk waren we pas om 12 uur 's nachts thuis en we moesten alweer 10 uur op school zijn, omdat wij het gingen organiseren.

Toen we in de ochtend op school aankwamen moesten we ons haar en make-up doen. Ons haat moest als een staart recht boven op ons hoofd met een cheerleadingstrik erin haha. Toen we daarmee klaar waren, gingen we naar de gymzaal om ons Junior Varsity team aan te moedigen! Ze hadden het echt supergoed gedaan, een paar kleine foutjes, maar het is allemaal goed gekomen. Nadat ons JV team was geweest waren de 'individuals'. Dit waren 5 meiden van ons team die helemaal in hun eentje een cheer, jumps en tumbling moesten doen! Toen hun klaar waren, zijn wij naar ons lokaal gegaan om ons uniform aan te doen en ons helemaal klaar te maken.

Rond 2 uur was het dan zover.. Wij moesten onze routine doen. We hadden er heel erg veel zin in en omdat het natuurlijk op onze school werd gehouden wilden we ook wel heel graag winnen. Ik was eigenlijk niet zo heel erg zenuwachtig, tot op het laatste moment. Toen we stonden te wachten tot we konden, was het ergste, maar toen de muziek begon, was het allemaal weg! Ik vond dat onze routine best wle goed ging. Er waren een paar foutjes, maar dat gebeurt altijd wel.

Gelukkig hoefde we niet heel erg lang te wachten op de uitslag, want wij waren de een na laaste. Voor de uitslag gingen we allemaal in een rondje met het team zitten op de vloer van de gymzaal. Als eerste zeiden ze wie er gewonnen had van de JV teams. Ons JV team was 3de geworden, dus helemaal niet verkeerd! Toen was Varsity aan de beurt.. Wij zaten allemaal heel dicht bij elkaar en natuurlijk hopen dat we zouden winnen. En toen kwam de uitslag. En jaja, wij waren eerste geworden!! Echt superleuk natuurlijk!

Aankomde zaterdag hebben we nog een westrijd, dit keer op de school Baldwinsville. We gaan deze week dus nog even goed trainen! Volgende week zaterdag de 10de hebben we onze laatste wedstrijd van het seizoen; sectionals!! Echt gaaf haha, ik ben benieuwd!

Bij mijn video's heb ik het filmpje van onze routine gezet!!

Even nog een snel updateje over het weer.. Op dit moment komt de orkaan Sandy over de Noord-oost kust van Amerika heen en dat betekend ook dat ie bij ons komt.. Iedereen is zich er al op aan het voorbereiden, zoals extra kaarsen kopen en heel erg veel eten. Alle supermarkten waren al door hun spullen heen, vooral het brood. Vandaag waren ook alle sporten na school afgelast, want ze wilde iederen zo snel mogelijk thuis hebben. Wij hebben er nu nog niet echt zoveel last van, maar waarschijnlijk gaat de stroom binnenkort wel uitvallen.. Het kan zelf zo zijn dat het voor een paar dagen uitblijft! We zullen zien wat Sandy ons brengt haha.

Lieefs,

'Toi, Toi, Toi' - Jel voor de wedstrijd!