My highschool year in Fayetteville!

Homecoming, Senior Night and more!

Hoooi lieve Nederlandertjes,

Ik zit nu in de bibliotheek van school, te wachten totdat cheerleadingtraining begint, dus ik dacht, laat ik maar weer eens even een verhaaltje schrijven! Hier gaat het goed, ik begin echt te voelen dat ik hier mijn plekje krijg, vooral op school en dat is heel erg fijn! 2 weekjes geleden hadden we Homecoming en Senior Night. Dit is de laatste football game die ze thuis spelen en na de game is er een Homecoming dance. De dag van Homecoming moesten wij in ons cheerleading uniform naar school, echt superleuk natuurlijk en echt typisch Amerikaans!

Toen we op school aankwamen hadden de cheerleaders die geen Seniors zijn posters gemaakt voor de Seniors 'Senior Posters'. Dit doen ze, omdat natuurlijk dit het laatste jaar (voor mij het eerste en laatste haha) is en dat willen ze vieren. Nadat we onze posters hadden gezien moesten we gewoon naar de les. Rond een uur of 10 hadden we de Pep-Relly, dit is om te zorgen dat iedereen opgepept wordt voor de game. Wij moesten met het cheerleading team onze routine doen, die we hadden voorbereid. Wij waren druk aan het oefenen toen iedereen al naar buiten kwam, want ze doen het op het football veld. Toen een aantal mensen wat hadden gezegd, waren wij aan de beurt. Wij stonden helemaal klaar en de muziek ging aan, maar op de helft van onze routine werd de muziek stopgezet. Heel erg raar, ze zeiden dat ze tijd te kort kwamen, maar uiteindelijk was dat dus niet zo, dus wij waren best een beetje boos, maar ach. In de avond moest ik al rond kwart voor 6 op het veld zijn, met de rest van de cheerleading Seniors. Omdat het Senior Night was, werden de Seniors bedankt voor alles wat ze hebben gedaan voor hun team. Wij moesten op het veld gaan staan en dan werd onze naam omgeroepen en dan kregen we een roos en werd er een foto gemaakt. Het was ook Senior Night van de footballers, dus het duurde wel even voordat dat klaar was. Om 7 uur begon de game, alleen regende het wel, dus dat viel wel tegen., maar we hadden wel gewonnen!

Uiteindelijk om kwart voor 10 konden wij ons omkleden voor de Homecoming Dance. Ik had gewoon een spijkerbroek meegenomen en een leuk shirtje en iedereen stond mij raar aan te kijken. Het blijkt dus dat iedereen hier gewoon in hun sportkleren naar feestjes gaan, echt heel erg apart. Volgensmij was ik de enige in een spijkerbroek haha. Wij waren er serieus om 10 uur, en geloof het of niet, het was alweer om half 11 afgelopen. Dat was dus wel een tegenvallertje, maar gelukkig was het nog wel heel erg gezellig.

Het is hier al bijna Halloween en iedereen begint nu ook al in de stemming te komen! Ik ben met gastgezin naar de Pumpkin Patch geweest. Dat is een plek ergens in de middle of nowhere, waar je pompoenen kon plukken. Wij hadden drie hele grote meegenomen en nog een kleine voor Charlie! Binnenkort gaan we er ook gezichten in maken voor Halloween!

Die dag waren we ook nog naar het Applefest geweest. Dat is een feest dat helemaal in het teken staat van appels. Al het eten en drinken was gemaakt van appels en er waren een hele hoop kraampjes die spulletjes verkochten en wat attracties, alleen zagen die er wel een beetje oud uit.. Hier maakte ze ook verse appel cider. Dat is een soort van appelsap, alleen dan wat dikker en er zit veel meer smaak aan. Aan het einde van de dag gingen we Apple fritters halen, ik dacht echt wat zijn dat nou..? Nou het zijn dus gewoon een soort van appelflappen haha, echt superlekker!

Ik kreeg laatst een brief van mijn school dat is was geselecteerd voor de NHS (National Honor Society)! Ik had geen idee waar het over ging, maar mijn gastouders waren echt super trost op mij! De NHS is een organisatie die heel erg veel met vrijwilligerswerk doet en alleen Seniors met een gemiddelde van 90% of hoger op hun cijferlijst worden geselecteerd. Het is een hele eer als je hiervoor wordt uitgekozen, want het is heel lastig om erin te komen. Vorige week hadden we de ceremonie. Alle Seniors die geselecteerd waren, moesten op school komen en toen moesten we in het auditorium op het podium gaan zitten, om ons certificaat op te halen. Als je naam werd opgenoemd moest je naar voren komen en dan werd er eerst wat over je verteld en daarna kreeg je een soort van koord (dat je ook met de diploma uitreiking moet omdoen), een kaars, een lidkaart met een pin en natuurlijk je certificaat. Het duurde ongeveer twee uur en ik zat natuurlijk helemaal vooraan, heel fijn.., maar het was wel echt superleuk om zoiets mee te maken!

Volgende week is het dan zover!! Onze eerste CHEERLEADING WEDSTRIJD!!! Ik heb er echt zo onwijs veel zin in. We zijn er al zo lang voor aan het trainen en het gaat echt elke dag beter. Wij hebben met het team besloten dat we de hele week spirit week gaan doen, wij gaan dus allemaal elke dag in een thema naar school! Op maandag doen we allemaal een shirt aan van het cheer team, op dinsdag doen alle stuntgroepen (dat zijn de groepen waar je de stunts in de routine mee doet) een eigen thema. Wij gaan als feeën, met een tutu en vleugels haha. Hier doen ze dat gewoon, verkleed naar school.. Op woensdag gaan we helemaal in het roze, op donderdag is het thema crazy neon / 80’s en op vrijdag (de dag voor de wedstrijd) doen we ons wedstrijd shirt aan met onze wedstrijd stikken! Ik heb er echt vet veel zin in en het begint nu ook wel een beetje spannend te worden, want we hebben nog maar één weekje om te trainen en dan moeten we onszelf gaan bewijzen, maar ik denk wel dat dat goed komt! Dit jaar is de wedstrijd ook nog op onze school, dus dat maakt het wel extra spannend, want dan wil je gewoon winnen! Zodra ik foto’s heb, zet ik die natuurlijk op mijn blog!

Gisteren hadden we de eerste play-off. Omdat ons football team maar één wedstrijd had verloren, mochten ze naar de play-off’s. Ze spelen telkens een wedstrijd en als ze die verliezen, zijn ze klaar, maar als ze winnen mogen ze door naar de volgende ronde en zo gaat het door totdat er maar één team overblijft en die is dan de winnaar. Dit was eindelijk de eerste wedstrijd met lekker weer, niet te koud, niet te warm en volgensmij voor het eerst geen regen! Wij hadden eigenlijk verwacht dat ze zouden gaan verliezen, omdat de tegenstander heel erg goed was, maar ze hadden gewoon gewonnen met 6-17, dus mogen ze door naar de volgende ronde. Go Hornets!

Wis je dat..

  • Er elke dag wel een team is dat aan spirit doet, omdat er een wedstrijd is?
  • Amerikanenerg hygienisch zijn?Elk klaslokaal heeft tissue's en handgel en je kunt zelfs extrapunten krijgt als je die meeneemt van huis?
  • Leerlingen altijd hun 'backpack' meenemen als ze naar de toilet gaan?
  • Je een 'hall pass' nodig hebt als je naar de toilet of een ander lokaal wilt?
  • De leraren het niet erg vinden als je kauwgom kauwt tijdens de les?
  • Amerikanen in hun PYJAMABROEK naar school gaan?
  • Amerikanen zich niet speciaal aankleden voor een feestje?
  • Elke week op school het brandalarm afgaat ‘fire drill’ om te oefenen waar je naar buiten moet gaan?
  • Als je een sport op school doet, je elke dag moet trainen, soms zelfs ook op zaterdag?
  • Als je iets koopt en nog tax bovenop komt?
  • Ze hier heel veel aan vrijwilligerswerk doen?
  • Elke dag voordat je naar de les gaat en je in Homeroom bent je de The Pledge of Allegiance zeggen; 'I Pledge Allegiance to the flag of the United States of America and to the republic for which it stands one Nation under God,indivisible, with liberty and justice for all.''

Heel erg veel liefs vanuit Amerika!

‘Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.’

Reacties

Reacties

Mama

Hi Darling! Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven, super! Ik moest echt lachen om die "weetjes"...enne ga je mij zeggen dat jij elke dag The pledge of Allegiance opzegt hahahahaha......
Dikke kus schat en tot snel weer op skype
Love you xxx

oma liz

lieve Larissa, wat heb je weer een enig en uitgebreid verhaal geschreven.door jou verhalen komen we nu te weten hoe apart de amerikanen zijn. maar een super ervaring.en je stond ook wel in het zonnetje met die certificaat uitreiking.ook mail je wel weer of skypen. heel veel liefs en kussen oma liz.daaaaaaaaaaaaaaaag

Sylvia, Chris,Tim en Ruben

Hoi Larissa, wat een leuk en gezellig verhaal! Wij hebben met z'n 4-tjes voor de PC gehangen om je verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Wat gaat het goed daar! Leuk dat je in aanmerking kwam voor het NHS-certificaat. Top gedaan. Fijne Halloween en succes voor de komende tijd. Hebben jullie daar ook rond deze dagen nog een week vakantie? Groetjes!!

lenny

hoi larissa,zit aan de koffie bij oma liz,tijd om jou verhaal te lezen,wat maak jij toch veel mee!!!! leuke foto,s,vooral met de pompoenen gefeliciteerd met je certificaat,geweldig!! ik zie dat je alles met plezier doet.gaat het goed met de familie?Ik blijf wel op de hoogte via oma,liefs en veel kussen, lenny.

Larissa

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Wij hebben helaas geen herfstvakantie hier, echt balen, maar ach. Wij hebben wel veel vrije dagen, dus dat is wel lekker. We zitten nu midden in onze spiritweek en morgen gaan we helemaal in het roze naar school! Ik heb er zin in hoor haha Lieefs,

nes

dag Larissa,wat een leuke fotos,vooral die met die pompoenendie is fantastisch!!
wat fijn ook voor je dat er nederlandse vriendin dicht bij je woont!!! hou je goed,kus nes

gea ( moeder lauri)

Dag Larissa, Kanjer,
Ook jou verhalen en foto's zijn super leuk. Zo anders als bij de anderen uiteraard. Wel beleven jullie dezelfde thema weken en try-outs!! Ook jij hebt het naar je zin en goed getroffen met je omgeving , met af en toe gemengde gevoelens. Beste Larissa. ik blijf ook jou blog volgen.. Nog heel veel plezier daar zo ver weg... geniet van Halloween, leef en beleef, geniet en leer... Alle goeds.. uit Holten.

Ria (zusje van oma)

Hallo Larissa, heb toch nog het filmpje kunnen bekijken, kon dit eerst niet vinden. Fantastisch en wat een enthousiasme!! In ieder geval beweeg je voldoende en dat is goed om je te ontspannen. Merk je nog veel van de verkiezingscampagne? Nog heel veel plezier daar in verweggistan, ha, ha!! veel groetjes van oma's zusje Ria

Lenie

Hoi Larissa, Wat leuk dat je het zo fijn hebt op school. Ik hoor dat je ook een ander gezin hebt gevonden. Ik ben echt blij voor je. Steve zit nu 2 weken in de USA en heeft eindelijk een huis gevonden. Dat was toch iets lastiger dan verwacht. Maar gaat goed komen. Volgens mij heb ik inmiddels gezien dat jullie de cheer wedstrijd hebben gewonnen. Mijn reactie is ook een beetje laat.

Veel plezier daar en heel veel succes bij je nieuwe familie. We lezen straks wel alles van ze denk ik. Haha.

Ik verheug me nu al op je volgende verhaal.

Groetjes en liefs Lenie

Susan

hi Larissa,
wat fijn dat je een ander gezin hebt, kan ook niet anders. Zo'n leuke meid wil toch iedereen in huis! ik heb die filmpjes zitten kijken maar het gaat zo snel dat ik je soms kwijt ben. maar maak jij ook al die salto's wat super gaaf zeg. mini heeft komende week eerste tentamen week daarna zal ze wel weer een nachtelijke afspraak met je maken ha ha. Ik heb een gezellig feestje gehad met je moeder bij CB echt weer als vanouds ben heel blij dat ze weer terug is. Ik wens voor je dat de verhuizing snel zal zijn dikke kus Susan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!